Ambulansearbeider i ambulansebil

Karrieremuligheter

Kom og jobb hos oss - ambulanseavdelingen

Avdelingen for ambulanse er lokalisert i Lofoten, Vesterålen og Saltenområdet, fordelt på seks områder med 20 ambulansestasjoner. Vi har mange ansatte i sving, men nå trenger vi enda flere! Søk jobb hos oss!

En ambulansearbeider er alltid klar til å rykke ut ved akutt skade eller sykdom. Ved Nordlandssykehuset har vi seks ambulanseområder, hvor hvert område byr et godt faglig og sosialt miljø​.

​​

Nordland​​ssykehuset har seks ambulanseområder​

Meløy og Gildeskål kommune og har stasjoner på Ørnes, Inndyr og Engavågen. Har i alt fire ambulanser, tre døgnbiler og én dagbil som er aktiv i ukedager.

​​​

Bodø Kommune og har stasjonene i Bodø og på Tverlandet. På Bodøstasjonen går man 12 timers aktivt skift dagvakt eller nattevakt mens man på Tverlandet jobber døgnvakter i en kombinasjon av aktiv og passivt hvilende vakt. I Bodø har vi 18 ansatte og 1 lærling, samt 6 ansatte i 50% stilling. På Tverlandet har vi 7 ansatte.

​​​

Som er kommunene Steigen og Hamarøy, har i alt fire ambulanser. Per tiden har vi stasjon på Oppeid, Innhavet og to stasjoner i Leinesfjord.

​​

Er området Vågan, Vestvågøy og Moskenes kommune med stasjoner i Svolvær, på Gravdal og Reine.

​I Svolvær er det 14 ansatte og to lærlinger. Gravdal har 14 ansatte og to lærlinger. To

Er området Sortland, Hadsel, Andøy, Øksnes og Bø kommune og har stasjoner på Sortland, Andenes, Åse, Stokmarknes, Myre og Bø.

Er området Fauske, Sørfold, Saltdal og Beiarn Kommune og har stasjoner på Fauske med to ambulanser, Saltdal med to ambulanser og Beiarn med én ambulanse.

Sist oppdatert 21.11.2022