Tirsdag 6. desember åpnes fødeavdelingen ved Nordlandssykehuset Vesterålen igjen

Tirsdag 6. desember åpner fødeavdelingen ved Nordlandssykehuset Vesterålen igjen for vanlig drift. Dette innebærer at alle som i utgangspunktet har blitt selektert til å føde i Vesterålen, igjen kan føde her. Fødeavdelingen vil kontakte de som er gravide, og allerede har vært til seleksjon, for nærmere informasjon.

Randi Angelsen, kommunikasjonssjef
Publisert 05.12.2022
Flyfoto av Stokmarknes sykehus
De som har termin de nærmeste dagene og har blitt selektert til å føde i Harstad eller Bodø skal forholde seg slik:

• Dersom du er selektert til å føde i Harstad, men fortsatt oppholder deg på eget hjemsted og ønsker å føde i Vesterålen, ta kontakt med fødeavdelingen i Vesterålen når fødselen er i gang.
  • Er du i Harstad i påvente av fødsel og fortsatt ønsker å føde der, skal du forholde seg til fødeavdelingen i Harstad. Dersom du ønsker å reise hjem i påvente av fødsel, ta kontakt med fødeavdelingen i Harstad for avklaring.
  • Er du selektert til Bodø, og oppholder deg der i påvente av fødsel, skal du forholde deg til Kvinneklinikken der frem til barnet er født.
  • Dersom du har spørsmål, ta kontakt med fødeavdelingen ved Nordlandssykehuset Vesterålen eller fødeavdelingen du oppholder deg ved.