32 nye leger i spesialisering

Denne uken har våre nye leger i spesialisering deltatt på et tettpakket introduksjonsprogram. Fra 1. mars er de i arbeid i Nordlandssykehuset.

Publisert 26.02.2021
Sist oppdatert 19.09.2023

LIS-leger

I Bodø er det 18 LIS1. Dette er noen av dem. I tillegg har Nordlandssykehuset leger i spesialisering både i Lofoten og Vesterålen.

Denne uken har 32 nye leger i spesialisering deltatt på et tettpakket introduksjonsprogram i Nordlandssykehuset. LIS-ene skal gjennomføre sin tjeneste i spesialisthelsetjenesten i ett år og er i arbeid fra 1. mars 2021.

- Takk til alle som har bidratt med foreledninger og praktisk opplæring på kurset, sier rådgiver Cathrine Aadnevik i Seksjon for kunnskapsbygging.

18 LIS1 skal jobbe i Bodø, mens åtte skal arbeide i Lofoten og fem i Vesterålen.

- Ta dem godt imot og bidra til at de får et lærerikt år og en hyggelig opplevelse av Nordlandssykehuset, sier Aadnevik.

Vi ønsker dem alle lykke til, og vi håper de får et spennende og lærerikt år i Nordlandssykehuset i Bodø, Lofoten og Vesterålen!

LIS1

Den andre gruppen av LIS1 i Bodø.