Meld deg på foredrag for å lære mer om smertelindring til barn

Barneklinikken og anestesienheten inviterer helsepersonell i sykehus og kommune til miniforedrag 19. oktober på Nordlandssykehuset Bodø, sentrum.

Kommunikasjonsavdelingen
Publisert 07.10.2023
To damer i operasjonsklær og en bamse

Silje Brækken Hansen, Hippo og Marie Rønning Madsen.

Miniforedraget skjer på Nordlandssykehuset Bodø, sentrum. O-fløya 19. oktober kl. 12.30-15.30.

- Vi arrangerer et slikt møtepunkt for helsepersonell i kommune og sykehus for å heve kompetansen til de som møter barn i sitt arbeid, sier anestesilege Marie Rønning Madsen.

Hun er en av flere som skal bidra på konferansen med erfaringer og tanker om smertelindring hos barn.

- Nordlandssykehuset jobber aktivt med å være et barnevennlig sykehus. På denne dagen ønsker vi å dele av vår kunnskap, slik at flere kan være med å gjøre barns møte med helsevesen best mulig, sier Madsen.

Deltakelse er gratis.

Program​

• Smertelindring ved skader og prosedyrer hos barn - Anestesilege Marie Rønning Madsen og anestesisykepleier Silje Brækken Hansen.
  • Hvordan ivareta barn ved prosedyrer - barnesykepleiere Marte Knutsen, Jørgen Edvinsen og fagsykepleier barn Helga Storaa.
  • Akutte luftveisinfeksjoner hos barn - barnelege og avdelingsoverlege ved barneklinikken Kristin Wasland.​