Team Slagalarm

I anledning Hjerneuken som markeres hvert år i uke 47 har Nordlandssykehuset laget film. Hjerneuken har som mål å øke oppmerksomheten og kunnskapen om hjernen og dens sykdommer.

Kommunikasjonsavdelingen/Team Slagalarm
Publisert 18.11.2019
Sist oppdatert 19.10.2021
En gruppe mennesker iført oransje vester

Visste du at hvert år får 12 000 personer hjerneslag, og at omtrent 200 av disse blir innlagt ved Nordlandssykehuset Bodø? Når slagalarmen går står det om minutter for å redde hjerneceller, og det er viktig med rask og riktig behandling.

Team slagalarm ved Nordlandssykehuset jobber kontinuerlig med å forbedre tiden det tar fra pasienten kontakter 113 til behandling starter. Teamtrening effektiviserer akuttbehandlingen.

– Samspillet mellom de ulike fagområdene og kommunikasjon med pasienten er en nøkkel for å lykkes. Ved å øve på dette, kan vi få ned tid til diagnose og behandlingsstart, sier nevrolog Ida Bakke.

Se filmen fra Team Slagalam