Hjerte for fotball

Onsdag 28. september var det igjen duket for partnercup i regi av Bodø/Glimt til inntekt for TV-aksjonen. Hjerteovervåkninga på B3 stilte med lag for å representere Nordlandssykehuset.

Ulrikke Jenssen Følvik, kommunikasjonsrådgiver
Publisert 30.09.2022
Sist oppdatert 11.07.2024
Jublende fotballag
Bakerste linje fra venstre: Håkon Elden, Carl Rasmus Hansen, Thor Fidel Nilsen, Jon-Jon Vinkenes, Didrik Solaas, Oddvar Hansen, Raymond Rødhyll og Fylkesaksjonsleder Hanne Myrvang. Fremste linje fra venstre: Vegard Brennmo, Tina Westvik og Jenny Elise Kittilsen.

​Årets TV-aksjon går til Leger Uten Grenser sitt arbeid som bidrar til å gi livreddende helsehjelp og medisiner til mennesker som trenger det mest. 25 bedrifter og organisasjoner deltok på årets partnercup og det ble samlet inn 100 000 kroner allerede før turneringen startet. I tillegg til deltakeravgiften hadde bedriftene mulighet til å kjøpe tidligere Glimt- og Grandspillere.

- Det her er årets kuleste fotballcup, utrolig gøy å se at saken er viktig for så mange. Også tror jeg det er viktig at vi samles om en sak, det var det stor enighet om på Aspmyra i dag, sier Hanne Myrvang leder for TV-aksjonen i Nordland.

M​ersmak

Mann på fotballbane

Didrik Solaas

Hjerteovervåkinga stilte med lag med både erfarne og nye fotballspillere. For flesteparten på laget er det noen år siden fotballskoene ble lagt på hylla. Det virket som de fleste hadde det gøy, til tross noen tap. I pausene var det god stemning på sportsbaren.

- Vi meldte oss på for det sosiale, i tillegg er det veldig kjekt at det går til en god sak. Vi støtter deres arbeid for å gi livreddende helsehjelp og medisiner til mennesker som trenger det mest, sier Didrik Solaas, sykepleier på Hjerteovervåkinga.

Kamp 1 - Sandgata tannklinikk. Tap 4-1
Kamp 2 - Bodø energi. Tap 2-0
Kamp 3 - Løvold. Tap 3-2
Kamp 4 - Total byggeservice. Seier 2-0
- Dette ga mersmak. Vi vurderer å stille med fotballag til neste års BIB-cup 2023 i Nordlandshallen, sier Didrik.

To damer i treningsklær som smiler mot kamera

Fornøyde damer. Fra venstre: Jenny Kittelsen og Tina Westvik.

- Jeg ville være med for å støtte en god sak, veldig fint at det går til Leger Uten Grenser. Utrolig artig å være med på et sosialt arrangement som skaper godt felleskap. Gøy at Bodø/Glimt samarbeider med TV-aksjonen​, sier Jenny Kittilsen, assistent på Hjerteovervåkninga.