Gratulerer til styreleder Odd Roger Enoksen

Vi gratulerer vår styreleder Odd Roger Enoksen med utnevnelsen til minister for Forsvarsdepartementet i Norges nye regjering.

Randi Angelsen, kommunikasjonssjef
Publisert 14.10.2021
Portrettbilde av Odd Roger Enoksen

Utnevnelsen innebærer at Enoksen fratrer vervet som styreleder i Nordlandssykehuset HF og at nestleder i styret Trine Karlsen, overtar som styreleder inntil videre. Det er styret i Helse Nord RHF som oppnevner styrene i helseforetakene.

- Vi takker Odd Roger Enoksen for godt arbeid for Nordlandssykehuset og Helse Nord, og gratulerer så mye med statsrådsposten, sier styreleder i Helse Nord RHF, Renate Larsen.

Odd Roger Enoksen har vært styreleder i Nordlandssykehuset fra mars 2018. Før det var han nestleder i perioden april 2016 til mars 2018.

- Odd Roger Enoksen har vært en kunnskapsrik og solid leder for styret i Nordlandssykehuset gjennom flere år. Vi ønsker han lykke til som landets nye forsvarsminister, sier fungerende direktør i Nordlandssykehuset, Beate Sørslett.