Gave laget med hjertevarme

To håndlagde båretepper ble denne uken overrakt fødeavdelingen i Vesterålen.

Publisert 20.11.2020
Sist oppdatert 23.11.2020

Båretepper

To håndlagde båretepper ble denne uken gitt Fødeavdelingen i Vesterålen. Fra Venstre: Lisa Jakobsen, Greta Flusund, Heidi Nikolaisen, Anne E. Solsem og Grete Fillingsnes.

Torsdag 19. november fikk fødeavdelingen ved Nordlandssykehuset Vesterålen besøk av tre representanter fra Holmsnes og Sandnes Sanitetsforening. De overrakte to håndlagde båretepper, sydd av Greta Fillingsnes.

Teppene skal brukes på kjølesengen, hvor barn som dør under fødsel eller i mors liv blir lagt. Det minste teppet er tenkt brukt til barn som dør tidligere i svangerskapet.

- Dette er en gave som er gitt med varmt hjerte og omsorg, men som vi håper dere sjeldent får bruk for, ble sagt under overrekkelsen.

Gaven ble overrakt av Fillingsnes selv, sammen med Heidi Nikolaisen og Anne E. Solsem, som alle tre er medlemmer av foreningen og jobber ved Nordlandssykehuset Vesterålen.

Enhetsleder Lisa Jakobsen og jordmødrene Greta Flusund og Eli Sørensen, tok imot gaven på vegne av fødeavdelingen.

Tusen takk for gaven.